Retour | bedenktijd | herroepingsrecht
Retourbeleid
Retour - Bedenktijd - Herroepingsrecht
Niet 100% tevreden? Geen probleem! U heeft een bedenktijd van 14 dagen.
Uw tevredenheid staat bij Smarthome-x voorop. Een aankoop moet perfect voelen in uw eigen huis. Daarom vinden wij het niet meer dan logisch dat u 14 dagen de tijd heeft om uw beslissing te maken. Omdat wij een product leveren én installeren, leggen we hieronder graag helder uit hoe dit precies voor u werkt.
1. Uw bedenktijd op het product
Vanaf de dag dat wij het product bij u hebben bezorgd en geïnstalleerd, heeft u 14 dagen de tijd om te beslissen of u het wilt houden. Binnen deze periode mag u het product herroepen (terugsturen) zonder opgaaf van reden. U mag het product in deze periode beoordelen, net zoals u in een fysieke winkel zou doen.
2. De installatiedienst
Onze service bestaat uit meer dan alleen een product; wij zorgen ervoor dat het direct perfect voor u werkt. Dit is een aparte dienst. Tijdens het bestellen heeft u een datum en tijd voor de installatie gekozen. U heeft ons daarmee gevraagd om de installatiedienst direct uit te voeren binnen de bedenktijd van 14 dagen. U bent hierbij ook akkoord gegaan met het feit dat u voor de installatiedienst afstand doet van uw herroepingsrecht zodra deze volledig door onze monteur is uitgevoerd.
3. Scenario 1: Annuleren vóór de installatiedatum
Heeft u besteld, maar bedenkt u zich nog voordat onze monteur is langsgekomen? Geen enkel probleem. Dit is de eenvoudigste manier om van uw aankoop af te zien.
Stuur ons simpelweg een e-mail op retour@smarthome-x.nl waarin u aangeeft dat u uw bestelling wilt annuleren. Vermeld alstublieft uw ordernummer, dan kunnen we u het snelst helpen.
Wij annuleren uw bestelling en de afspraak direct, geheel kosteloos. U hoeft verder niets te doen. We zorgen ervoor dat u het volledige aankoopbedrag binnen 3 werkdagen weer op uw rekening heeft staan.
4. Scenario 2: Retourneren ná installatie
Ook na installatie kunt u het product binnen de 14 dagen bedenktijd gewoon herroepen. Dit werkt als volgt:
- Het product: U ontvangt het volledige aankoopbedrag van het product van ons terug.
- De installatiedienst: De kosten voor de door u bestelde en door ons volledig uitgevoerde installatiedienst (€ 30,-) worden niet terugbetaald. U had hier bij het bestellen immers akkoord op gegeven.
- Eventuele waardevermindering: Is het product door de de-montage of uw gebruik meer gebruikt dan nodig om het te beoordelen en is er daardoor schade ontstaan (bijv. krassen)? Dan kunnen wij een vergoeding voor deze waardevermindering in rekening brengen. Wij zijn hier uiteraard altijd redelijk en transparant in.
- Kosten voor retourzending: De kosten voor het terugsturen van het product zijn voor uw eigen rekening.
5. Eenvoudig stappenplan voor retourneren (ná installatie)
- Meld uw retour aan: Stuur binnen 14 dagen na installatie een e-mail naar [uw e-mailadres] of maak gebruik van het [link naar uw modelformulier voor herroeping] op onze website. Vermeld uw naam, ordernummer en het product dat u wilt retourneren.
- Verpak het product: Zorg ervoor dat het product, inclusief alle meegeleverde accessoires (zoals de geheugenkaart, kabels etc.), weer netjes en stevig verpakt wordt, het liefst in de originele verpakking.
- Stuur het pakket op: Stuur het product naar het retouradres dat u van ons ontvangt na uw aanmelding.
- Terugbetaling: Zodra wij het product hebben ontvangen (of u heeft aangetoond dat u het heeft verzonden), storten wij het aankoopbedrag van het product binnen 7 dagen terug op uw rekening.
Heeft u nog vragen?
Twijfelt u ergens over of heeft u een vraag? Neem gerust contact op met onze klantenservice. We helpen u graag verder!